16-01-2018
Donaţie din partea doamnei Viorica Cebotaroş, lector universitar
Viorica Cebotaroş, lector universitar la Catedra de filologie engleză şi germană, a donat Bibliotecii Ştiinţifice monografia Aspecte pragmatice ale actului scuzei în limba română, în 5 exemplare, editată la Chişinău : Editura Arc, 2017.
Lucrarea reprezintă un pas important în dezvoltarea studiilor de pragmatică lingvistică, de lingvistică generală şi aplicată, a domeniului contrastivităţii, în general a cercetărilor asupra fenomenelor din limba română, integrate unui amplu proces de observare, analiză şi formulare de concluzii pertinente generate de dinamica limbii/limbilor.
Este destinată tinerilor specialişti, profesorilor şi studenţilor de la Facultatea de Litere.
Donaţie din partea domnului Tomasz Kozik, autor
Domnul Tomasz Kozik din Poznan, Polonia a oferit Bibliotecii Ştiinţifice lucrarea istoriogragfică Scouting in East Europe: basic stages, examples of historiographic works, institutions of history editată la Wyszkow : Altmedia, 2017.
Scauţii/cercetaşii reprezintă o mișcare internațională de tineri creată cu scopul de a ajuta tinerii în dezvoltarea lor fizică, mentală și spirituală, pentru a deveni membri constructivi ai societății, cartea reliefând preocuparea lor în Europa de Est.
Este utilă cititorilor care vor să afle care este rolul acestei mişcări în societate.
Donaţie din partea doamnei Liubov Zastînceanu, doctor în pedagogie, conferenţiar universitar
Doamna Liubov Zastînceanu, doctor în pedagogie, conferenţiar universitar la Catedra de matematică şi informatică a completat colecţiile Bibliotecii Ştiinţifice cu lucrarea Didactica matematicii (pentru treapta primară) : Suport de curs, în 20 de exemplare, editate la Bălţi, 2017.
Didactica matematicii propune tehnologii educaţionale adaptate vârstei şi caracteristicilor psihopedagogice ale elevilor, pentru acele conţinuturi matematice, care sunt accesibile la această vârstă.
Formarea în cadrul studierii cursului este orientată spre asigurarea dimensiunii aplicative a competenţelor pedagogice ale viitorului învăţător pentru predarea matematicii la treapta primară: a competenţelor gnoseologice, pronostice, praxiologice, de evaluare a activităţii profesionale, comunicative şi de integrare socială.