Nr. 2 (22) / 2013 - S U M A R
ARTĂ
OTILIA HUZUM. CREATIVITATEA ȘI OMUL ARTIST / THE CREATIVITY AND THE ARTIST INSIDE THE MAN
ATAMNI KAMLI. ASPECTS OF SPECIAL EDUCATION IN THE WORLD AND IN ISRAEL: LEGISLATION, IMPLEMENTATION AND FUTURE POSSIBILITIES
LILIA TRINCA. EXPERIMENTUL ASOCIATIV: ASPECTE DIDACTICE / THE ASSOCIATIVE EXPERIMENT: DIDACTIC ASPECTS
NICOLAE SILISTRARU, AURELIA BUZENCO. CULTURA POPULARĂ – MODEL DE EDUCAȚIE ȘI CONSILIERE A PĂRINȚILOR / THE POPULAR CULTURE – A MODEL OF EDUCATION AND PARENTS’ COUNSELLING
MUZICĂ
CRISTINA PARASCHIV, HRISTINA BARBANOI. BACH FOR ALL TIMES DE GHEORGHE NEAGA PENTRU DUETUL DE PIANE – PARTICULARITĂȚI COMPONISTICE ȘI DE GEN / “BACH FOR ALL TIMES” BY GHEORGHE NEAGA FOR TWO PIANOS – COMPOSITION AND GENRE PECULIARITIES
TATIANA COADĂ. VOCAL-CHAMBER CREATIONS BY THE COMPOSERS OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA ON THE CONFLUENCE OF THE 20TH-21ST CENTURIES
ARTE PLASTICE
EDUCAŢIE ARTISTICĂ
ЛИЛИЯ ГРАНЕЦКАЯ. МАРИНА ПАПЕНЮК. ЗВУКОИЗВЛЕЧЕНИЕ КАК ОСНОВА ФОРМИРОВАНИЯ ИСПОЛНИТЕЛЬСКОЙ КУЛЬТУРЫ УЧАЩЕГОСЯ-ПИАНИСТА /THE SOUND EMISSION AS THE BASIS OF INTERPRETATIVE CULTURE FORMATION OF PIANO STUDENT
ЛЮДМИЛА ДАМАШКАН. ПОДГОТОВКА УЧЕНИКА К КОНЦЕРТНОМУ ВЫСТУПЛЕНИЮ / PREPARING PUPIL FOR CONCERT PERFORMANCES
TEHNOLOGII EDUCAȚIONALE
MITROFAN CIOBAN. ANTONINA CIOBAN-PILEŢCAIA. LARISA SALI. ROLUL PROBLEMELOR GENERALE ÎN ORGANIZAREA ÎNVĂŢĂRII AUTOREGLATE / THE ROLE OF GENERAL PROBLEMS IN THE ORGANIZATION OF SELF-REGULATED LEARNING
LINA LUTENCO. AURELIA BUZENCO. VALORI ETNOPEDAGOGICE CA MODELE DE FORMARE A CULTURII POPULARE LA ELEVI / ETHNOPEDAGOGICAL VALUES AS MODELS OF PUPILS’ POPULAR CULTURE FORMATION
JARAMNA RAID. FACTORS INFLUENCING TRANSITION TO JUNIOR HIGH SCHOOL
ANGELA CARA. CETĂŢENIA ŞI INCLUZIUNEA SOCIALĂ / THE CITIZENSHIP AND THE SOCIAL INCLUSION
CRONICĂ
ELFRIDA COROLIOV. AURELIAN DĂNILĂ / AURELIAN DĂNILĂ