back  

Nr. 2 (22) / 2013 - S U M A R


ARTĂ

OTILIA HUZUM. CREATIVITATEA ȘI OMUL ARTIST / THE CREATIVITY AND THE ARTIST INSIDE THE MAN

ATAMNI KAMLI. ASPECTS OF SPECIAL EDUCATION IN THE WORLD AND IN ISRAEL: LEGISLATION, IMPLEMENTATION AND FUTURE POSSIBILITIES

LILIA TRINCA. EXPERIMENTUL ASOCIATIV: ASPECTE DIDACTICE / THE ASSOCIATIVE EXPERIMENT: DIDACTIC ASPECTS

NICOLAE SILISTRARU, AURELIA BUZENCO. CULTURA POPULARĂ – MODEL DE EDUCAȚIE ȘI CONSILIERE A PĂRINȚILOR / THE POPULAR CULTURE – A MODEL OF EDUCATION AND PARENTS’ COUNSELLING

НИКОЛАЙ АГА. К ИСТОРИИ БЕЛЬЦКОГО РУССКОГО ТЕАТРА (конец 1940-х–начало1950-х годов) / ON THE HISTORY OF BELTSKY RUSSIAN DRAMA THEATRE (Late 1940s – early1950s)


MUZICĂ

CRISTINA PARASCHIV, HRISTINA BARBANOI. BACH FOR ALL TIMES DE GHEORGHE NEAGA PENTRU DUETUL DE PIANE – PARTICULARITĂȚI COMPONISTICE ȘI DE GEN / “BACH FOR ALL TIMES” BY GHEORGHE NEAGA FOR TWO PIANOS – COMPOSITION AND GENRE PECULIARITIES

TATIANA COADĂ. VOCAL-CHAMBER CREATIONS BY THE COMPOSERS OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA ON THE CONFLUENCE OF THE 20TH-21ST CENTURIES


ARTE PLASTICE

VASILE CIOCA. SPAȚIUL ȘI EDUCAȚIA PLASTICĂ. MODALITĂȚI DE EX­PLO­RARE A SPAȚIULUI ÎN CONTEXTE DIDACTICE LA CLASELE I-VIII / THE SPACE AND THE PLASTIC EDUCATION. WAYS OF EXPLORING SPACE IN DIDACTIC CONTEXTS IN 1ST-7TH GRADES


EDUCAŢIE ARTISTICĂ

ЛИЛИЯ ГРАНЕЦКАЯ. МАРИНА ПАПЕНЮК. ЗВУКОИЗВЛЕЧЕНИЕ КАК ОСНОВА ФОРМИРОВАНИЯ ИСПОЛНИТЕЛЬСКОЙ КУЛЬТУРЫ УЧАЩЕГОСЯ-ПИАНИСТА /THE SOUND EMISSION AS THE BASIS OF INTERPRETATIVE CULTURE FORMATION OF PIANO STUDENT

ЕЛЕНА НАНИЕВА. МУЗЫКАЛЬНО-СЛУХОВЫЕ ПРЕДСТАВЛЕНИЯ И ИХ РОЛЬ В ВОСПИТАНИИ ПИАНИСТА / MUSICAL AND AUDITORY FORMS AND THEIR ROLE IN THE EARLY FORMATION OF THE PIANIST

ЛЮДМИЛА ДАМАШКАН. ПОДГОТОВКА УЧЕНИКА К КОНЦЕРТНОМУ ВЫСТУПЛЕНИЮ / PREPARING PUPIL FOR CONCERT PERFORMANCES


TEHNOLOGII EDUCAȚIONALE

MITROFAN CIOBAN. ANTONINA CIOBAN-PILEŢCAIA. LARISA SALI. ROLUL PROBLEMELOR GENERALE ÎN ORGANIZAREA ÎNVĂŢĂRII AUTOREGLATE / THE ROLE OF GENERAL PROBLEMS IN THE ORGANIZATION OF SELF-REGULATED LEARNING

LINA LUTENCO. AURELIA BUZENCO. VALORI ETNOPEDAGOGICE CA MODELE DE FORMARE A CULTURII POPULARE LA ELEVI / ETHNOPEDAGOGICAL VALUES AS MODELS OF PUPILS’ POPULAR CULTURE FORMATION

JARAMNA RAID. FACTORS INFLUENCING TRANSITION TO JUNIOR HIGH SCHOOL

ANGELA CARA. CETĂŢENIA ŞI INCLUZIUNEA SOCIALĂ / THE CITIZENSHIP AND THE SOCIAL INCLUSION


CRONICĂ

ELFRIDA COROLIOV. AURELIAN DĂNILĂ / AURELIAN DĂNILĂ