back  

Nr. 1 (23) / 2014 - S U M A R


ARTĂ

MARINA MORARI. ACTUL ARTISTIC: DELIMITĂRI TERMINOLOGICE ȘI CONCEPTUALE CU DESCHIDERI PENTRU EDUCAȚIE / THE ARTISTIC ACT: TERMINOLOGICAL AND CONCEPTUAL DELIMITATIONS OPENED FOR EDUCATION

ELENA LACUSTA. TABLOUL LINGVISTIC AL UNEI COMUNITĂȚI: ÎNTRE CUNOAȘTERE ȘI CREAȚIE / LINGUISTIC PICTURE OF A COMMUNITY: BETWEEN COGNITION AND CREATION

IOANA-IULIA OLARU. ROLUL PROPAGANDISTIC AL TOREUTICII ANTIC-TÂRZII DIN ROMÂNIA / THE PROPAGANDA ROLE OF LATE-ANCIENT TOREUTICS IN ROMANIA

LILIA TRINCA. TIMPUL ETNIC ROMÂNESC (ÎN BAZA EXPERIMENTULUI ASOCIATIV) / ROMANIAN ETHNIC TIME (BASED ON THE ASSOCIATIVE EXPERIMENT

ELENA LACUSTA. CREAŢIA POPULARĂ – SURSĂ A IMAGOLOGIEI UNEI COMUNITĂŢI (STUDIU ÎN BAZA PROVERBELOR CE CONŢIN SOMATISMUL NAS) / FOLK CREATION – SOURCE OF A COMMUNITY IMAGOLOGY (STUDY BASED ON PROVERBS CONTAINING THE SOMATISM „NOSE”)


MUZICĂ

LILIA GRANEȚKAIA. TIPURI DE CUNOAȘTERE APLICATĂ ÎN PROCESUL INTERPRETĂRII/STUDIULUI CREAȚIEI MUZICALE / TYPES OF APPLIED KNOWLEDGE IN THE INTERPRETATION/STUDY OF MUSICAL CREATIONS

ECATERINA GÎRBU. PSALMUL CA UN MODEL DE GEN ÎN LUCRAREA ORCHESTRALĂ PSALMODIA DE VLADIMIR CIOLAC / THE PSALM AS A MODEL OF GENRE IN THE ORCHESTRAL WORK PSALMODIA BY VLADIMIR CIOLAC

SERGIU CÂRSTEA. PAGINI DIN ISTORIA TROMPETEI / PAGES FROM TRUMPET’S HISTORY


TEATRU

SVETLANA TÂRȚĂU. INFLUENȚE PIRANDELLIENE ÎN DRAMATURGIA ITALIANĂ ÎN A DOUA JUMĂTATE A SECOLULUI AL XX-LEA / INFLUENCES OF PIRANDELLO`S WORK IN ITALIAN DRAMA IN THE SECOND HALF OF THE TWENTIETH CENTURY


EDUCAŢIE ARTISTICĂ

VIORICA CRIȘCIUC. CONCEPTUL ŞI PRACTICA PREDĂRII CUNOŞTINŢELOR MUZICALE ÎN BAZA EXPERIMENTULUI DE CONSTATARE / THE CONCEPT AND THE PRACTICE OF TEACHING MUSIC BASED ON THE EXPERIMENT

MARINA COSUMOV. IMPROVING EXTRACURRICULAR MUSIC ENVIRONMENT IN THE CONTEXT OF DEVELOPING PUPILS MUSIC CULTURE / IMPROVING EXTRACURRICULAR MUSIC ENVIRONMENT IN THE CONTEXT OF DEVELOPING PUPILS MUSIC CULTURE

CONSTANTIN ȘCHIOPU. INTERPRETAREA OPERELOR LIRICE ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIEI LITERAR-ARTISTICE / INTERPRETATION OF LYRICAL WORKS IN THE CONTEXT OF LITERARY ARTISTIC EDUCATION

LAURA GAVRILIȚĂ. REPERE PSIHOPEDAGOGICE ALE FORMĂRII CULTURII ETNOARTISTICE LA ELEVI / PSYCHO-PEDAGOGICAL ASPECTS OF DEVELOPING PUPILS' ETHNO-ARTISTIC CULTURE


TEHNOLOGII EDUCAȚIONALE

NELEA GLOBU. FORMAREA CULTURII PROFESIONALE A ÎNVĂȚĂTORULUI / TEACHER’S PROFESSIONAL CULTURE FORMATION

ЕЛЕНА ТКАЧ. СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ ЖИЗНЕУСТРОЙСТВА ДЕТЕЙ-СИРОТ В КОНТЕКСТЕ РАЗВИТИЯ ГРАЖДАНСКОГО ОБЩЕСТВА В РЕСПУБЛИКЕ МОЛДОВА / MODERN TENDENCIES OF THE LIVING CONDITIONS OF ORPHAN CHILDREN IN THE CONTEXT OF CIVIL SOCIETY DEVELOPMENT IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA

DARAWSHE IKHLAM. THE ROLE OF TEACHER-STUDENT RELATIONSHIP IN THE DEVELOPMENT OF ACADEMIC MOTIVATION / THE ROLE OF TEACHER-STUDENT RELATIONSHIP IN THE DEVELOPMENT OF ACADEMIC MOTIVATION

OLGA VOVNENCIUC. ORGANIZAREA EFICIENTĂ A BUGETULUI DE TIMP – SUCCESUL REUȘITEI UNIVERSITARE / THE EFFICIENT ORGANIZATION OF TIME BUDGET – KEY OF ACADEMIC SUCCES


CRONICĂ

LILIA PORUBIN. CUM SĂ ÎNŢELEGEM ARTA? / HOW TO UNDERSTAND ARTS?