12-06-2023

paladiColecţia Bibliotecii Ştiinţifice USARB a fost îmbogăţită cu lucrarea autorilor Nicolae Bucun, dr. habilitat în psihologie, prof. univ., Oxana Paladi, dr. habilitat în psihologie şi Virginia Rusnac, dr. în psihologie, Evaluarea pentru educaţia incluzivă a copiilor de vâstă preşcolară şi şcolară mică / Nicolae Bucun, Oxana Paladi, Virginia Rusnac. – Chişinau : [S. n.], 2013. – 372 p. – ISBN 978-9975-57-114-2, editată în cadrul proiectului „Extinderea modelului de succes privind incluziunea educaţională a copiilor preşcolari din Republica Moldova”, realizat de către Asociaţia Obştească „Femeia şi Copilul – Protecţie şi Sprijin”, cu suportul Agenţiei de Dezvoltare din Republica Cehă, transmisă bibliotecii bălţene prin intermediul doamnei Silvia Briceag, dr., conf. univ., şefa Catedrei de psihologie, Facultatea Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte a Universităţii de Stat Alecu Russo” din Bălţi.

Volumul este structurat în 4 capitole. Primul capitol prezintă fundamentele teoretico-praxiologice ale evaluării pentru educaţia incluzivă, cel de al doilea capitol furnizează surse de informare în procesul evaluării pentru educaţia incluzivă, al treilea – relevă particularităţile psihofizice şi rolul lor în evaluarea pentru educaţia incluzivă, şi, prin urmare, ultimul capitol propune instrumentele şi modurile de intervenţie utilizate în evaluarea copiilor pentru incluziune.

Conţinutul lucrării urmăreşte să pună la dispoziţia cadrelor didactice din sistemul de învăţământ general şi special, celor cu funcţii de evaluare, elementele fundamntale legate de recunoaşterea, evaluarea şi specificul intervenţiei educaţionale la copiii aflaţi în dificultate.

Va fi un instrument de instruire şi cercetare pentru asistenţi sociali, psihologi, cadre didactice, masteranzi şi studenţi ai Facultăţii de Ştiințe ale Educației, Psihologie şi Arte.

Pentru utilizatorii interesaţi de acest subiect publicaţia respectivă va fi disponibilă în Sala de lectură nr. 3 Ştiinţe Psihopedagogice, naturii, reale. Arte.