24-10-2023

cercul octombrieCercul de lectură „Cartea de marți” și-a adunat membrii la cea de-a doua ședință pe 24.10.2023, ora 15.00, în sala de conferințe a Bibliotecii Științifice a Univerității de Stat „Alecu Russo” din Bălți, cu genericul Adolescența, vârsta căutărilor și a autoafirmării.

Ședința a debutat cu Brainstormingul Adolescența înseamnă..., ideile fiind generate tumultuos, pentru a bifa definiții ale frumoasei vârste – adolescența. Elevii și-au exprimat punctele de vedere, definind vârsta întrebărilor, a tentațiilor și provocărilor, demonstrând, din start, spirit activ-participativ.

Bibliotecara Natalia Luchianciuc a prezentat colecția de carte „Personalități notorii”, invitând elevii atât la lectura parcursului vieții oamenilor iluștri ai Basarabiei, cât și la documentarea cu secțiunile tematice: recenzii, interpretări, dedicații, amintiri ale martorilor etc.

Eleva grupei 204, Xenia Bogaci, a emoționat publicul cu recitarea poeziei „Adolescenți pe mare” de Nichita Stănescu, încântându-i pe cei pasionați de lectură și dând tonul ședinței.

Operele recomandate pentru discuție: „Rebela” de Claudia Partole, „Fraierul” de Claudia Partole, „Jurnalul unei ființe greu de mulțumit” de Jeni Acterian, „Jurnalul Annei Frank” au menținut interesul și au generat entuziasm pentru lectură.

Nu putem să nu relevăm bucuria elevilor de a lectura, de a asculta, de a prezenta unele reflecții sau argumente în favoarea opțiunii pentru o operă sau alta. Am apreciat responsabilitatea, meticulozitatea, sensibilitatea, spiritul de observație al elevilor. Vom remarca, de asemenea, inocentele tentații de a face  mici „comentarii”  ale fragmentelor selectate și „insistente” recomandări de a lectura o operă sau alta. 

Se pare că și de această dată s-a reușit momentul de stabilire a unei relații afective dintre operelor lecturate și elevii cititori sau cerchiștii crengieni. Aceștia au citit de plăcere, au relaționat cu textul și au fost apți să ofere o reacție de răspuns la ceea ce au citit, parcursul implicând nu doar reproducerea fragmentului, ci și argumentarea alegerii, secondată de scurte, dar semnificative interpretări sau abordări a mesajului operelor lecturate.

Foto